facebook tracking

Arash Mirbaz, Kommersiell fastighetsförvaltare på Klövern Stockholm Norra

Arash_Mirbaz_F4I2280.jpg

Arash har jobbat i fastighetsbranschen sedan han var 18 år. Klövern var ett självklart val när han skulle byta jobb från uthyrare till kommersiell fastighetsförvaltare i juni 2015.

 

- Hur har din väg till Klövern sett ut?
Började jobba på Jones Lang LaSalle då jag var 18 år, säljare av hyresgästrådgivningstjänster, men blev därefter projektledare. Jag var då även den yngsta heltidsanställda i bolaget bland 75 000 anställda worldwide.

Efter tre år fick jag erbjudande om ett jobb på Brostaden som uthyrare, även detta jobb hade jag i tre år. På Brostaden insåg jag efter ett tag att jag hellre vill vara den som driver projekten från start till slut. Det kändes inte bra att släppa kontakten med kunden när avtalet var påskrivet.

Eftersom jag under uthyrningsarbetet hade fått bäst kontakt med kunden så ville jag även kunna behålla kontakten, vilket ledde till ett naturligt beslut att bli fastighetsförvaltare. När jag skulle skriva på anställningsavtalet hade jag tre olika arbetsgivare att välja emellan, för mig var Klövern det självklara valet.

- Hur ser en vanlig dag ut på jobbet?
Mina dagar börjar oftast med ett kundmöte, jag gillar att starta igång dagarna med ett möte direkt på morgonen, kommer sedan in på kontoret och skämtar lite med mina kollegor. Sätter mig sedan vid datorn, återkopplar till kunderna jag träffat under morgonen, attesterar fakturor och går igenom mail.

Våra utmaningar dagligen är att få så nöjda hyresgäster som möjligt men att  samtidigt hålla sig till fastigheternas budget.

- Vad är det som gör att du trivs på Klövern?
Jag gillar att vi fastighetsförvaltare har fått ett starkt förtroende från ledning och våra chefer, som leder till att vi oftast kan ha väldigt korta beslutsvägar, mycket kan jag besluta om ganska direkt. Det är tydligt för mig om vilka befogenheter jag har, och om vad eller vilka saker jag kan godkänna.

Vi har alltid kul på jobbet, vilket bidrar till att vi även alltid har trevliga möten med våra hyresgäster, även vid tuffare förhandlingar så skiljs vi åt "som vänner", vilket enligt mig är det som definierar affärsmässighet.

 

Jobbar du redan på Klövern?

Var med i rekryteringen och hitta din nästa kollega!

email
@klovern.se
Teamtailor

Karriärsida från Teamtailor